lees meer ...
Nou Aad. Je was voorzitter van de de Wereldbond tot Behoud van Mens en Milieu (WBMM). Dat klinkt heel vriendelijk, maar de organisatie was de Nederlandse afdeling van de Duitse Weltbund zum Schutze des Lebens (WSL).
En die had blijkbaar legio extreemrechtse contacten en werd tot de bruine kant van de milieubeweging gerekend.
En die Duitse club werd opgericht door SA-man Günther Schwab en WSL-president Werner Haverbeck was in het Derde Rijk belangrijk in de NSDAP van Hilter. Diens weduwe Ursula Haverbeck-Wetzel werd ook president van de WSL was een fervente neonazi die de Holocaust ontkende.
In Nederland was Anton van ’t Hooft lang de voorzitter van de WBMM, terwijl hij ook voorzitter was van de extreemrechtse partij Nederlandse Christen Democraten (NCD). Aad van Doeveren was vicevoorzitter van de WBMM tot haar opheffing in 2002.
Leidsch Dagblad 3 maart 1987
Volgens Van Doeveren is het is een afrekening uit het GroenLinks milieu. Zijn partij De Groenen deed in 1987 tot zeer groot ongenoegen van rivaal GroenLinks mee aan de provinciale staten verkiezingen in Zuid Holland Hier . Er was geen enkel verband met Duitsland. Dit is door zijn lange haren er gemakkelijk bijgetrokken.
Aad van Doeveren stond al sinds 2002 op de kieslijst van Leefbaar Delft. Kafka heeft heel diep moeten graven om een stok te zoeken om Onafhankelijk Delft mee te slaan.
Ik ken Aad heel goed en hij is op een lage plaats op de kieslijst gezet omdat hij juist veels te Links was. De extreem rooie Kafka & AFA linksgekken vallen dus ook hun geestverwanten van de “bruine” milieu beweging aan.
Aad van Doeveren in zijn Flora theater in Delft.
Leidsch Dagblad 17 maart 1987 Lijsttrekker Aad van Doeveren : “Het toepassen van alternatieve energie moet groot worden aangepakt.” Verrek daar zitten de nazi’s dus achter. Daar moeten we direct mee kappen.
Volgens de AIVD streven Kafka en AFA naar alles te weren wat als rechts wordt beschouwd wordt uit de publieke ruimte. Kafka en AFA zouden dit antidemocratische doel nastreven door ondemocratische middelen, zoals (het aanzetten tot) geweld en intimidatie.
Ondertussen plakken Afa en Kafka activisten ‘s nachts de gehele omgeving rond het voormalig kantongerecht aan de Korte Geer vol met stickers om die gelukzoekers uit Syrië en Irak welkom te heten. Het kapitale monumentale Kantongerecht wordt omgebouwd tot luxe Penthouses voor asielzoekers.
SP raadslid Bongers en voormalig GroenLinks raadslid vervalt meerdere in slaap tijdens vergaderingen. Hij is niet de enige Rotterdamse door sterke drank problemen afgekeurde ambtenaar met strafblad en trauma's in politiek Delft.
SP raadslid Bongers en voormalig GroenLinks raadslid vervalt laatstelijk meerdere keren in slaap tijdens vergaderingen. Hij is niet de enige Rotterdamse door sterke drank gezuip afgekeurde ambtenaar met strafblad en trauma’s in politiek Delft.
Waar komt die flauwekul toch ineens vandaan? Ik denk van huidig SP raadslid Maurits Henk Bongers die van 1990- 1994 GroenLinks raadslid was en daar een trauma van overgehouden heeft. Hij is ook het “Linke Lek” van Delft. Vandaar.
Bongers moest oprotten bij de Delftsche GroenLinks grachtengordel residenten omdat hij zelfs voor hun te elitair was.
Volvo Cars: Explore The User-Interface Of Tomorrow
Simple, intuitive and easy to use. Sensus Connect is now ready to take the wheel at the groundbreaking Drive Me project in Gothenburg, piloting 100 self-driving Volvo cars for the very first time on public roads.
Toeristen komen genieten van een schilderij van Vermeer in Museum Prinsenhof op kosten van de Delftse 'gekkies', de belastingbetaler!
Tegenprestatie: bewoners van Delft kunnen na legitimatie het museum om niet bezoeken!
hfvh
Delft. Het Nieuwe Stadskantoor blijkt nu wat aan de te ruime kant!
Hoezo financiële 'experts' gaan zoeken tot op de bodem?
Conclusie nu al: Delft heeft ver boven zijn stand geleefd!
Megalomane uitgaven zonder de dekking zeker te stellen!
Grootheidswaanzin bestuur: wij bouwen een 'Nieuw Delft'!
hfvh
-----
De voorzitter en vice-voorzitter van de raadscommissie respectievelijk Lieke van Rossum, fractievoorzitter SP en Martina Huijsmans, raadslid D66, welke het onderzoek begeleidt.
Computers gaan de bus besturen!
Buschauffeurs worden overcompleet!
hfvh
Self-driving bus now a reality: Taking a ride in China
A leading Chinese bus manufacturer, Yutong, sent the prototype of a self-driving city bus on a 32km (20mi) long ride on an intercity road in Zhengzhou on Monday. The bus is equipped with two cameras, four laser radars, one set of millimetre wave radar and an integrated navigation system.
lees meer ...
Op mijn vraag wie de minstens 3.000 stuks benodigde parkeerplaatsen van 7,5 ha bvo op 1,5 ha verkoopbare bouwgrond (5 stuks ondergrondse bouwlagen tot een diepte van 16 ml) met een kostprijs van ca.180 miljoen euro gaat financieren en exploiteren, bleef het angstvallig stil.
Op mijn vraag waar de ca. 200 stuks parkeerplaatsen overeenkomstig "de nota stallen en parkeren van de gemeente Delft" worden gerealiseerd voor het met horeca bestemde " oude station ", bleef het ook erg lang stil, het antwoord waarom Delft in 2015 een station heeft zonder ook maar 1 parkeerplaats moet nog gegeven worden en over de 500 stuks parkeerplaatsen binnen de eisen van ECB voor het nieuwe stadskantoor waarvan 2/3 deel verhuurd moet worden is maar niet gesproken.
Tijdens het gesprek is het voor mij duidelijk geworden dat het bureau OBS totaal niet begrijpt of wil begrijpen dat alle plannen draaien om de hoeveelheid betaalbare parkeerplaatsen welke gefinancierd en geexploiteerd moeten worden door private partijen omdat de stad Delft nu eenmaal "blut" is.
De wervende reclame in de media waarin men spreekt over een "City lounge" met een filmhuis en een studentenhotel welke zogenaamd nog ontbreken in Delft toont de afwezigheid van een collectief geheugen en het ontbreken van enig dossierkennis aan bij het OBS, reeds eerder heb ik U als raad gewezen op het job hoppende ambtenaren apparaat wat verworden is tot een duiventil zonder stuurman/vrouw die in de stad Delft geen weg nog steg weten en van de vastgoed markt in de regio niets tot weinig kennis hebben.
Mijn conclusie blijft en is dat er economisch, zakelijk en sociaal niet meer te realiseren valt in het "Van Leeuwenhoekkwartier" dan hooguit 1.000 stuks parkeerplaatsen in 2 stuks ondergrondse bouw lagen van 1,5 ha bvo per bouwlaag t.b.v. hooguit 250 stuks woningen/appartementen, ca. 6.000 m2 bvo nog te bouwen bedrijfsruimten en de gebruikers/huurders/bezoekers van het stadskantoor alsmede voor de horeca in het oude stationsgebouw.
Voor dat aan serieuze planvorming kan worden overgegaan dient er eerst een exploitant/financier gevonden te worden voor de semi/openbare parkeerplaatsen, geen financier/exploitant, geen bouw, wel rente, beheer- en ontwikkelingskosten.
Naast dat het beter was geweest als wethouder Lennart Harpe en de verantwoordelijk directeur van het OBS aan tafel hadden gezeten om de werkelijkheid eens onder ogen te zien dat politiek Delft een veel te grote broek aan trekt met haar plannenmakerij of dat iemand zit te wachten op een "City Lounge" in Delft die zou moeten concurreren met de oude binnenstad van Delft met haar gezellige pleinen en mooie grachten, allemaal woorden, woorden, woorden maar geen daden.
Waarom toch steeds die grote broek aantrekken door B&W blindelings gevolgd door U als raad over Europese vergezichten, Delft Kennisstad, het" "Silicon Valley van Europa", een burgermeester met buitenlandbeleid in zijn portefeuille, economische reizen naar China met als resultaat een lamp op het Doelenplein en dan nu weer de hype van "Start Ups" die vooral in de City Lounge moeten gaan wonen etc. etc. etc. en maar niet willen/kunnen begrijpen dat,
- Delft geen economisch, ambtelijk, sociaal en cultureel centrum meer is van de omliggende dorpen, dat is verleden tijd en komt nooit meer terug.
- Delft valt onder het verzorgingsgebied van Den Haag/Rotterdam met als gevolg dat Delft niet meer is dan een zelfstandige buitenwijk van Den Haag met het laagste gemiddelde gezinsinkomen van Zuid-Holland.
- Investeerders alleen nog maar investeren in grote steden zoals Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, Utrecht etc.
- Delft na het in het gebruik nemen van een stuk nieuw stadskantoor er ca. 50.000 m2 bvo bestaande kantoren in de directe omgeving van de "City Lounge" leeg komen te staan/te huur/te koop waarvan ca. 30.000 m2 bvo in eigendom van de gemeente Delft.
- Delft een reeks van mislukte gebiedsontwikkelingen achter de rug heeft zoals de Harnaschpolder, Station Delft-Zuid en het Technopolis park wat het vertrouwen om te investeren zeker niet bevorderd.
Delft elk bedrijf met een rokende schoorsteen sinds ca.1980 het leven moeilijk heeft gemaakt en nog steeds maakt door een waslijst aan activistische eisen en voorwaarden met als gevolg dat sinds die tijd er een ware uittocht van bedrijven heeft plaats gevonden en Delft al meer dan 35 jaar kamt met het imago van een negatief investeringsklimaat.
Delft een waslijst heeft van verstoorde verhoudingen met te veel bedrijven en zeker met de grootste werkgevers in Delft als van der Lee, de TU en de DSM ( Gistfabriek ) waarmee Delft al decennia lang op net geen voet van oorlog leeft omdat politiek Delft alleen maar eist en niets te bieden heeft, etc, etc, etc.
- Delft met haar financieel wanbeleid van de afgelopen 20 jaar het vertrouwen volledig heeft verspeeld bij investeerders, banken als ook de landelijke overheid.
Bovenstaande zaken zijn zeker geen aanbeveling om investeerders enthousiast te maken voor de "City Lounge" in Delft maar wel een reden om met beide benen op de grond een realistisch plan te maken en geen plan van luchtkastelen op drijfzand.
Verder wordt het echt hoogtijd om het kosten verslindende OBS eens goed tegen het licht te houden daar meer dan 15 jaar plannen makerij weinig heeft opgeleverd (Coender buurt behoort niet tot de oorspronkelijk plannen uit 2006 net zo min als de ca.520 stuks studenten eenheden) en al meer dan 20 miljoen euro heeft gekost en de kosten de komende jaren zeker de 35 miljoen euro zullen overschrijden, ongeveer de netto opbrengst van de bouwgrond van het gehele Spoorzone gebied.
Mijn conclusie was en blijft dat dit plan "Van Leeuwenhoekkwartier" rechtstreeks naar de prullenbak kan en het de zoveelste diskwalificatie zou worden van bestuurlijk Delft als het wordt goedgekeurd door U als raad.